Sociokulturně podmíněná retardace
Sociokulturně podmíněná retardace - jde o lehčí postižení intelektu a adoptivního chování
K zaostávání intelektu nedostatkem výchovné stimulace, jedinci pak selhávají ve škole. Vyskytuje se to u dětí žijících v horších sociálních a kulturních podmínkách.Dříve se to nazývalo "sociální debilita".
Pes: Silní jedinci (klienti) nesmí být od činnosti odděleni, ale je nutno jim zadávat náročnější práci. Správně vodit psa, provádět jednoduší cviky. Zde je nutno vést klienta k důslednosti bez agresivity. U těch slabších se zaměřujeme na příjemné výkony. Mazlení se psem, česání a kartáčování a provozování her. Tak se zvyšuje jejich psychika. Později mohou vodit jednoho psa dva klienti (silný a slabý), kde ten silný dělá rádce a kamaráda. Zvolna se smazává mezi nimi rozdíl. Pes jako motivace: Pes kontroluje s pracovníkem zařízení a psovodem splněné úkoly. Zde můžeme využívat didaktické pomůcky a prostředky. Záleží na mentální i tělesné schopnosti klienta. Kombinace her a provádění úkolů. Zábavná forma. Vyžadovat soustředěnost a hodnotit i důslednost.
Pokračování na www.cantes.info/praha